Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

APPLiA POLSKA

7 Kongres Serwisów AGD

7 Kongres Serwisów AGD

We wrześniu w ekskluzywnym 4-gwiazdkowym hotelu Ambasador Premium w Łodzi odbyła się 7. edycja Kongresu Serwisów AGD zorganizowanego przez APPLiA Polska. W wydarzeniu wzięło udział blisko 150 osób. Wśród nich byli przede wszystkim właściciele punktów serwisujących oraz przedstawiciele producentów i importerów AGD.

– Spotykamy się co roku, aby wesprzeć wiedzą ekspercką dziesiątki mikro oraz małych firm, które codziennie wysyłają setki techników AGD do konsumentów w Polsce. To duże przedsięwzięcie, zważywszy że w Polsce pracuje codziennie ponad 200 mln szt. dużego i małego AGD – mówił, otwierając kongres, Wojciech Konecki, członek zarządu i dyrektor generalny APPLiA Polska. Pierwszym tematem poruszonym na kongresie były skargi konsumenckie. Nie brakowało ciekawych przykładów i ich pouczających analiz zaprezentowanych przez Annę Mlostoń-Olszewską, miejskiego rzecznika konsumentów w Łodzi. Jak się jednak okazało, AGD to tylko kilka procent wszystkich spraw, w jakich interweniuje rzecznik.

Kolejna prezentacja dotyczyła konsumentów tzw. generacji Y-Z. O nawykach nowego pokolenia użytkowników opowiadała Iza Bernau- Ławniczak z Very Human Services. Młodzi konsumenci często kierują się emocjami i kładą coraz większy nacisk na jakość życia. Zmianie ulegają więc modele sprzedaży. Pojawiają się nowe trendy w obsłudze klienta, m.in. bezobsługowe sklepy, samochody na minuty itp. Trzecim tematem przewodnim spotkania było szkolnictwo branżowe. Nową strukturę oraz możliwości współpracy z serwisami AGD zaprezentowała Joanna Paćkowska, wojewódzki koordynator ds. kształcenia zawodowego z Kuratorium Oświaty w Łodzi. Przedstawiła i opisała również możliwości współpracy szkoły z pracodawcą w ramach umowy lub porozumienia. Nie zabrakło tematyki tworzenia klas patronackich, wyposażania warsztatów lub pracowni czy doskonalenia nauczycieli.

W kongresie udział wziął również Piotr Tokarz – dyrektor Zespołu Szkół Technicznych nr 1 im. Stanisława Staszica w Rybniku. Placówka znana jest m.in. z Międzynarodowego Turnieju Robotów, który odbywa się w niej już od 2009 r. Dyrektor poruszył m.in. tematykę płatnych staży dla uczniów, wymian zagranicznych oraz praktyk zawodowych, współpracy z firmami i szkołami wyższymi.

Na spotkaniu omawiano również tematy związane z gospodarką o obiegu zamkniętym. Sergiusz Urban, radca prawny kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr – partnera merytorycznego kongresu – zaprezentował podsumowanie obowiązków serwisów w kwestiach odpadów. Jak się okazuje, małe firmy często nie mają dużej wiedzy z zakresu obowiązków rejestrowych w BDO, czyli Bazie Danych o Odpadach, która także została zaprezentowana na kongresie.

Na zakończenie spotkania Radosław Maj, kierownik projektów w APPLiA Polska, opowiedział o projekcie podręcznika dla techników AGD, jaki APPLiA Polska złożyła w ramach konkursu w Funduszach Norweskich.

▼Zaproszonych gości przywitał Wojciech Konecki, członek zarządu i dyrektor generalny APPLiA Polska. (Fot. APPLiA)

7 Kongres Serwisów AGD

▼Anna Mlostoń-Olszewska, miejski rzecznik konsumentów w Łodzi, zaprezentowała rolę rzecznika oraz przedstawiła problemy, jakie najczęściej trafiają do tego urzędu. (Fot. APPLiA)

7 Kongres Serwisów AGD

▼Charakterystykę pokolenia Y-Z w obsłudze posprzedażowej zaprezentowała Iza Bernau-Ławniczak z Very Human Services. (Fot. APPLiA)

7 Kongres Serwisów AGD

▼Tematykę szkolnictwa branżowego omówiła Joanna Paćkowska, wojewódzki koordynator ds. kształcenia zawodowego z Łódzkiego Kuratorium Oświaty.

7 Kongres Serwisów AGD

▼Sergiusz Urban – radca prawny kancelarii WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr – omówił obowiązki serwisów AGD w kwestiach odpadów.

7 Kongres Serwisów AGD

▼Piotr Tokarz – dyrektor ZST w Rybniku – w swoim wystąpieniu przedstawił praktyczne aspekty współpracy szkół z pracodawcami.

7 Kongres Serwisów AGD

▼Propozycje wspólnej platformy obsługi serwisów wystosował Krzysztof Pokłacki, wiceprezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Serwisów Urządzeń Domowych. (Fot. APPLiA)

7 Kongres Serwisów AGD

▼Przykłady współpracy punktu serwisowego z zakładem przetwarzania odpadów zaprezentował Michał Jurczok, dyrektor ds. rozwoju w MB Recycling Sp. z o.o.

7 Kongres Serwisów AGD

▼Radosław Maj, kierownik projektów w APPLiA Polska, wyjaśnił zmiany w przepisach Unii Europejskiej po 2021 r. w zakresie części zamiennych.

7 Kongres Serwisów AGD
2019-10-29

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket