Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

TCL

Nowa strategia działania

Nowa strategia działania

Wywiad z Markiem Maciejewskim dyrektorem ds. rozwoju produktu w Europie na konferencji IFA 2019 Global Conference.

TCL osiąga bardzo dobre wyniki sprzedaży, może Pan przybliżyć nową strategię rozwoju Aixiot?

Zmiany w strategii działania firmy rozpoczęły się od zmiany nazwy firmy z TCL Multimedia na TCL Electronics, w celu odzwierciedlenia poszerzającej się oferty produktowej z zakresu elektroniki użytkowej i stworzenia ekosystemu obejmującego różne kategorie odpowiadające rozwiązaniom inteligentnego domu, stylowi życia, elektronice konsumenckiej i sprzętowi AGD. Tworzenie nowych urządzeń będzie się odbywać przy wykorzystaniu najnowszych rozwiązaniom technicznych, czyli zastosowania sztucznej inteligencji AI, a łączyć je będzie internet rzeczy IoT. Pierwsze zastosowania AI już są w telewizorach, które mogą obsługiwać asystentów Google Home i Alexa. W najbliższych planach jest zastąpienie mikrofonu w pilocie systemem mikrofonów w telewizorze, co ułatwi komunikację głosową z telewizorem.

Nowa strategia działania2

Jakie są przyczyny wzrostu sprzedaży telewizorów?

Jednym z sukcesów sprzedaży jest produkcja kolejnej generacji paneli LCD o większych przekątnych. TCL w 2019 roku uruchomił produkcje paneli LCD w fabryce określanej, jako Gen 11 (3 x 3.3m) – linia T6, (linia T7 otwarcie w roku 2020) 6 ×75” i 8 × 65” oraz Gen 8.5 – 6 × 55” i 8 × 49”. Wydajności produkcyjna obu linii to Gen 11 – 100 000 sztuk i Gen 8 – 140 000 sztuk substratów szkła miesięcznie. W zależności od klasy telewizora wykorzystujemy różne technologie umożliwiające dostarczenie obrazu najwyższej, jakości: diody R, G LED w telewizorach z WCG, diody niebieskie i klisze QD (kropki kwantowe) w telewizorach QLED. W telewizorach z najwyższej półki zastosujemy w 2019 roku podświetlenie „Mini LED”, a w nie dalekiej przyszłości będziemy drukowali ekrany QD OLED.

Nowa strategia działania4

Firma TCL znana jest ze sprzedaży telewizorów budżetowych, wizytówką możliwości technicznych są produkty premium, czym się charakteryzują?

Tak stale doskonalimy i rozwijamy produkty premium są to w tym roku telewizory serii X10, 65X10. Jakość obrazu jest na najwyższym poziomie dzięki znanym już kropkom kwantowym (pokrycie zakresu i objętości barw 100 proc. normy DCI-P3) i nowemu podświetleniu „Mini LED”, które pojawi się w tym roku po raz pierwszy w telewizorach oraz większym kątom oglądania bez pogorszenia jakości obrazu. „Mini LED” w telewizorze 65” UHD to podświetlenie backlight zawierające ok 800 stref (16 000 LED!!!) wytwarzające światło o luminancji 1500 nt, z możliwością dynamicznego sterowania światłem każdej strefy, co zwiększy kontrast i efekty HDR. Duże znacznie przywiązujemy do wzornictwa, aby obudowy wyróżniały na tle konkurencji. Każdy telewizor ma system dźwiękowy typu soundbar, w tym roku opracowany razem z firmą Onkyo, z system Dolby Atmos.

Nowa strategia działania5

Na konferencji prasowej wspominał Pan o poszerzeniu oferty sprzętu audio. Jakie będą to urządzenia?

Dzisiaj są to soundbary serii TS 5 i TS 7 z bezprzewodowymi subwoferami do serii telewizorów podstawowych, a niebawem również dołączy do nich oferta premium. Wprowadzamy również słuchawki nauszne i douszne podzielone na cztery kategorie użytkowników, którzy słuchając muzyki chcą się wyróżnić (SOCL), chcą pozostać sobą (MTRO), aktywnych (ACTV) i dążyć ku doskonałości (ELIT).

Nowa strategia działania6

Czy zatrudnienie Neymara Jr. globalnego ambasadora marki przełożyło się na wyniki sprzedaży telewizorów?

Trudno powiedzieć o prostym przełożeniu na wyniki sprzedaży. Znacząco wzrosło postrzeganie marki TCL na rynkach europejskich. Szczególnie widoczny był wzrost popularności marki we Francji, gdzie Neymar Jr. występuje na co dzień w lidze francuskiej, oraz na rynkach niemieckim i brytyjskim. Rok 2019 będzie zwiększeniem naszej ekspansji w takich krajach jak Portugalia, Irlandia, Holandia, Szwajcaria, Bułgaria, Serbia, Bośnia, Czarnogóra, Macedonia, Malta, Cypr.

Dziękuję za rozmowę
Jerzy Justat

2019-05-16

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket