Użytkownik

Zaloguj

Zarejestruj

Sekcje

AMICA

Wprowadza linię X-type!

Wprowadza

Nowa generacja, nowe możliwości!

Rozmowa z Pawłem Rydzem, dyrektorem marketingu w Grupie Amica.

Redakcja: Amica sukcesywnie wprowadza nowe linie sprzętu AGD, w tym do zabudowy. Wytyczają one standardy nie tylko na polskim rynku. Tak było z liniami Zen, Fusion, Integra czy IN. Teraz przed nami X-type! Co wniesie linia X-type i przy okazji pytanie: skąd pomysł na tę nazwę?

Paweł Rydz: Nazwa X-type doskonale wpisuje się w nową strategię komunikacyjną marki Amica. Z jednej strony jako producent AGD od ponad 70 lat jesteśmy obecni w polskich gospodarstwach domowych, w związku z czym mamy największe doświadczenie w branży, stąd „eXperience”. Z drugiej strony Amica, właśnie jako „cooking eXpert”, realizuje to, co jest dziś wręcz obowiązkiem nowoczesnej marki – bierze pod uwagę opinie konsumentów, którzy podpowiadają, co możemy jeszcze poprawić w naszych urządzeniach. Tworząc nowe produkty, wsłuchujemy się zatem w „user eXperience”, a więc doświadczenia klientów z użytkowania sprzętu marki Amica. Stąd właśnie pomysł na nazwę.

Amica X-type to m.in. całkowita zmiana tzw. platformy piekarnika, co wpłynęło chociażby na zwiększenie pojemności wnętrza komory w tych urządzeniach.

Zgadza się. Nowa platforma to jednak nie tylko sama pojemność, ale szereg unowocześnień, które nasz dział R&D (badań i rozwoju – przyp. red.) był w stanie wypracować i zaimplementować. Uzyskaliśmy dzięki temu m.in. szybszy nagrzew (aktualnie najszybszy na rynku) i lepszą cyrkulację ciepłego powietrza wewnątrz komory piekarnika. Przekłada się to na stabilną temperaturę w całej komorze, a tym samym na równomierne wypiekanie potraw. Mamy poza tym większą niż dotychczas liczbę dostępnych poziomów pieczenia, bo aż 6. Te wszystkie usprawnienia składają się na innowacyjny BakingPro System, który w nawiązaniu do nazwy linii i firmy Amica jako branżowego eksperta pokazuje nasze doświadczenie, nasz „eXperience”. Jesteśmy pewni naszego doświadczenia w produkcji sprzętu grzejnego i uważamy, że w tej kategorii produktowej Amica należy do ścisłej światowej czołówki. Nowa platforma piekarnika pozwala naszym użytkownikom osiągać jeszcze pewniejsze wyniki podczas pieczenia.

Jakie urządzenia oprócz wspomnianych już piekarników są dostępne w linii X-type?

Znajdziemy w niej także chłodziarkozamrażarki do zabudowy oraz okapy i płyty grzejne. Dodatkowo wraz z wprowadzeniem na rynek linii X-type w ofercie pojawiły się dwie nowe dla marki Amica kategorie produktów, a więc winiarki i szuflady grzejne. W X-type możemy więc mówić o kompletnej i bardzo rozbudowanej linii AGD do zabudowy kuchennej. Dodam jeszcze, że przy okazji wprowadzania linii X- -type wspomniany już przeze mnie Amica BakingPro System pojawi się również w nowych kuchniach wolnostojących z innych serii produktowych. Dzięki temu użytkownicy preferujący modele wolnostojące również będą mogli cieszyć się dużą komorą i innowacyjnymi funkcjami, które zostały opracowane na podstawie tych samych badań i tych samych technologii co linia X-type.

Czy urządzenia X-type mają docelowo zastąpić modele dotychczas oferowane w różnych liniach, czy ma to być całkowicie nowa, odrębna seria?

Nasze relacje z klientami naprowadziły nas na to, aby ostatecznie zastąpić bardzo popularną na przestrzeni ostatnich lat linię Integra właśnie linią X-type, która wprowadza do naszej oferty wiele innowacyjnych i użytecznych rozwiązań technicznych i nawiązuje do wspomnianych już przeze mnie dwóch filarów, w których Amica jako „cooking eXpert” wsłuchuje się w „user eXperience”, czyli doświadczenia użytkowników naszego AGD. Dodam tylko, że oprócz X-type mamy zaplanowane wdrożenie jeszcze jednej linii produktów, która docelowo ma zastąpić urządzenia z linii Amica IN. Nazwaliśmy ją Q-type. Trzymając się terminologii anglojęzycznej, możemy powiedzieć, że Q-type, wchodząca w miejsce najwyższej z linii produktowych marki Amica, jest bez wątpienia „uniQ”, czyli unikalna.

Wprowadza
Wprowadza
Wprowadza

Linia X-type marki Amica powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenie tego producenta na rynku AGD. Amica opracowując nowe modele z linii X-type wzięła również pod uwagę opinie konsumentów, którzy w ramach badań korzystali z urządzeń do niej należących.

Wróćmy jednak do meritum naszej rozmowy, czyli linii X-type. Modele do niej należące są wręcz naszpikowane innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi. Które z nich są szczególnie warte uwagi i przydatne dla użytkowników?

Wprowadzając w sprzęcie z linii X-type nowoczesne rozwiązania i funkcje, wyszliśmy naprzeciw klarownie komunikowanym potrzebom konsumenckim. Sugerowaliśmy się tym, jakiego typu funkcje mogą pomóc użytkownikom naszych urządzeń w codziennym korzystaniu z domowej kuchni. Planując nową linię, słowo „użyteczność” odmieniliśmy przez wszystkie przypadki. O systemie Amica Baking- Pro, który pozwala nam na przygotowywanie profesjonalnie wypieczonych potraw, już co nieco powiedziałem, ale takich innowacji jest znacznie więcej. Ciekawym i bardzo przydatnym rozwiązaniem jest chociażby OpenUp! Wprowadziliśmy je, ponieważ doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, że w całym procesie pieczenia wyjątkowo praktycznym rozwiązaniem, jest umożliwienie otwarcia drzwi piekarnika za pomocą dotyku, np. nadgarstkiem czy łokciem. Jest to szczególnie istotne w sytuacji, kiedy obie dłonie są zajęte, np. trzymaniem blachy z określoną potrawą, która ma za chwilę zostać umieszczona w nagrzanej komorze piekarnika. Kolejną ciekawą kategorią produktową w linii X-type są okapy, które możemy obsługiwać za pomocą prostych gestów. System ten nazwa się Touchless. Niejednokrotnie podczas badań okazywało się, że konsumenci narzekają na to, że mając ubrudzone ręce – chociażby od mąki czy oleju – i chcąc zmienić parametry pracy okapu, irytują się tym, że zostawiają brudne smugi na urządzeniu lub też na samym panelu sterowania i później muszą je dokładnie czyścić. Z systemem Touchless pozbawiamy się tego problemu. Ostatnimi, ale nie mniej wyjątkowymi produktami w linii X-type są piekarniki z systemami FullSteam i SoftSteam, a więc coś dla miłośników przygotowywania potraw z wykorzystaniem pary. Mają one programy zaprojektowane przy udziale profesjonalnych szefów kuchni. Programy te ułatwiają dopasowanie parametrów pracy sprzętu do rodzaju potrawy, którą chcemy umieścić w komorze piekarnika.

W tym roku Amica zadebiutowała w Polsce nie tylko z X-type, ale też z winiarkami, które znalazły się w tej linii produktów. Skąd pomysł, żeby zainwestować w tę kategorię produktową, która – jak mogłoby się wydawać – do tej pory w Polsce nie była zbyt popularna?

W ofercie Grupy Amica winiarki są dostępne od dłuższego czasu. Dość powiedzieć, że na rynku brytyjskim i francuskim sprzedajemy łącznie ponad 65 tys. winiarek rocznie. Patrząc na rosnącą popularność konsumpcji wina także na rynku polskim, wyszliśmy z założenia, że powinniśmy je zaoferować Polakom, którzy są coraz bardziej wymagający jeśli chodzi o wyposażenie kuchni. Na start wprowadziliśmy więc dwa modele winiarek, które są komplementarne wobec całej linii produktowej Amica X-type. Staramy się przez to przekonać także polskich użytkowników do zalet trzymania wina w osobnych, przeznaczonych do tego chłodziarkach. Nasze winiarki wykorzystują cały szereg rozwiązań, dzięki którym wino jest przechowywane lepiej, efektywniej i bezpieczniej, a tym samym może znacznie dłużej zachowywać swoje walory smakowe. Myślę tutaj o szybie z filtrem UV, która ogranicza szkodliwe dla wina promieniowanie, drewnianych półkach, które poza walorami estetycznymi niwelują drgania, czy pojemniku na wodę, dzięki któremu wewnątrz chłodziarki panuje optymalna wilgotność. Winiarki obecne na półkach sklepowych naszych polskich partnerów handlowych i dystrybutorów są też dobrym przykładem na to, że stale poszukujemy nowych rozwiązań w ramach całej Grupy Amica. Te sprawdzone i docenione przez konsumentów przenosimy z jednych rynków na inne, tak jak ma to miejsce właśnie teraz z winiarkami, które po sukcesie na wymienionych przeze mnie rynkach europejskich pojawiły się także w Polsce.

Czy jeszcze w tym roku możemy spodziewać się kolejnych winiarek z logotypem „Amica”?

Na dojrzałych rynkach, takich Francja czy Wielka Brytania, oferta winiarek oferowanych klientom indywidualnym przez marki należące do Grupy Amica jest oczywiście znacznie bogatsza niż na rynku polskim, gdzie zaprezentowaliśmy dopiero dwa produkty. W naszym kraju obecnie, tak jak już zresztą wspomniałem, nastawiamy się nadal na edukowanie rynku i konsumentów w zakresie tej kategorii produktowej, jaką niewątpliwie są winiarki dla klientów indywidualnych. Mając na uwadze to, że Grupa Amica z sukcesami potrafi implementować rozwiązania zagraniczne w Polsce i polskie rozwiązania za granicą, z pewnością będziemy sukcesywnie powiększać portfolio winiarek także nad Wisłą. W tej chwili planujemy wprowadzenie do sprzedaży pod koniec pierwszego półrocza 2019 r. dwustrefowego modelu do zabudowy. Jeżeli nasza nowa kategoria spotka się z dobrym odbiorem ze strony klientów to jestem przekonany, że kolejne winiarki z logotypem Amica z pewnością wejdą do sprzedaży.

O Grupie Amica

Grupa Amica to największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego. Firma ma w ofercie pełną gamę urządzeń dużego i drobnego AGD, która wyróżnia się wszechstronnością, funkcjonalnością oraz wykorzystaniem najnowszych rozwiązań technicznych i technologicznych. Od wielu lat Amica jest nie tylko najbardziej rozpoznawalną polską marką, ale i najchętniej wybieraną przez konsumentów. Poza marką Amica firma ma w swoim portfolio także brandy: Gram, Hansa i CDA, dzięki którym Grupa generuje ponad 70 proc. przychodów na blisko 60 rynkach zagranicznych. W swojej fabryce we Wronkach produkuje piekarniki do zabudowy, kuchnie gazowe i elektryczne oraz płyty grzejne. We Wronkach mieści się także nowoczesne centrum logistyczne i w pełni automatyczny magazyn wysokiego składowania. W całej Grupie Amica pracuje ponad 3 tys. osób.

O Grupie
2019-04-24

Kontakt z redakcją

Zapisz się do newslettera

© 2019 InfoMarket