HIKOKI

Nowa marka i zawsze najlepsza jakość

Nowa marka i zawsze najlepsza jakość

Rozmowa z Wojciechem Jagielskim – dyrektorem handlowym Hikoki Power Tools Polska

Redakcja: Polscy dystrybutorzy jako jedni z pierwszych na świecie dowiedzieli się o zmianie marki podczas ubiegłorocznego spotkania partnerów handlowych. Pamiętam, że informacja wywołała duże poruszenie. Jak Pan wspomina ten dzień?

Wojciech Jagielski: Każda konferencja Hitachi Power Tools Polska dla partnerów VIP to wielkie święto i pozytywne emocje związane z najważniejszym wydarzeniem w kalendarzu biznesowym. Czas przygotowań okupiony jest ogromem prac, planowania i koordynowania wielu zadań. Doskonale pamiętam moment ogłoszenia decyzji o zmianie nazwy tak silnie związanej z naszą wspólną dwudziestoletnią historią tworzenia i rozwoju sieci handlowej. To właśnie nasi partnerzy i ich zaangażowanie pozwoliły osiągnąć rynkowy sukces i wypracować określone miejsce naszej marki narzędziowej dla profesjonalistów na rynku w Polsce. Nie dziwi zatem, że nasi goście byli bardzo zaskoczeni takim obrotem sprawy. Niemniej jednak nie było moim zdaniem lepszej i stosowniejszej okazji do przekazania gronu „najlepszych spośród najlepszych” planów rozwojowych pod zmienioną nazwą Hikoki i skali wyzwań z rebrandingiem związanych. Nasi partnerzy handlowi są najistotniejszym elementem tego procesu i to do nich skierowany jest pierwszy etap zmiany nazwy z Hitachi na Hikoki.

Proces rebrandingu trwał niemal rok. Jakie przez ten czas podjęto działania, aby zwiększyć świadomość nowej marki i wesprzeć dystrybutorów?

Muszę uściślić pytanie. Proces przygotowań do rozpoczęcia rebrandingu trwał niemal cały rok, zaś formalnie rozpoczął się w czerwcu 2018 od zmiany nazw wszystkich fabryk i centrali w Japonii, równocześnie rozpoczął się proces produkcji elektronarzędzi pod nową marką Hikoki. Krajowe spółki handlowe zaś zmieniły formalnie swoje nazwy z Hitachi na Hikoki dopiero 1 października 2018 r. Rebranding więc na dobre się dopiero rozpędza i w moim odczuciu trwał będzie nieustannie przez okres co najmniej dwóch lat. Oczywiście, w tle trwały prace doświadczonych agencji marketingowych, planowanie kalendarza działań, budżetowanie poszczególnych projektów i tytaniczna praca w przygotowaniu tłumaczeń materiałów i nowych katalogów produktowych, zmiany strony internetowej, przygotowaniu programu szkoleń dla naszych partnerów handlowych i przedstawienia możliwości skorzystania z oferty rebrandingowej dla punktów sprzedaży. Począwszy więc od kompleksowego szkolenia handlowców z nowości produktowych, bezpośredniego porównania maszyn Hitachi z nowymi elektronarzędziami Hikoki, przez aktywne ich testowanie w warunkach roboczych, dostosowanie regałów w punktach handlowych po nowy wizerunek w witrynach sklepowych i na samochodach firmowych dilerów oraz aktywną kampanię wizerunkową w prasie branżowej i w Internecie. Konkludując, proces rebrandingu dopiero rozpoczęliśmy i trwał będzie co najmniej 24 miesiące.

2018-11-27
Niewiński Gabriel
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket