AMICA

SAP Story Grupy Amica

SAP Story

Grupa Amica, od ćwierć wieku pracująca na narzędziach SAP, planuje dalszą cyfryzację procesów biznesowych. Tym razem stawia na rozwiązanie SAP S/4HANA, automatyzujące produkcję i zarządzanie zasobami. W Polsce spółka zamierza przejść na ten system do 2027 r. Do tego czasu chce zostać także jednym z trzech kluczowych producentów AGD w Europie.

Grupa Amica jest pierwszym polskim klientem SAP. Wraz z ekspansją zagraniczną grupy infrastruktura IT była rozwijana i wdrażana w spółkach zależnych, między innymi w Niemczech, Rosji czy Hiszpanii. Po niemal 25 latach przyszedł czas na kolejny etap i dostosowanie do nowej wersji kluczowego systemu biznesowego: implementację SAP S/4HANA oraz migrację do SAP BW/4HANA na poziomie wszystkich przedsiębiorstw grupy. Inwestycja w technologię jest elementem aktualizowanej obecnie strategii transformacji, wyznaczającej Amice drogę do inteligentnego przedsiębiorstwa. O cyfrowej transformacji jako ścieżce do zwiększenia przychodów i optymalizacji procesów przedstawiciele firmy mówili także podczas konferencji RISE with SAP, która odbyła się w formie wirtualnej 23 czerwca 2021 r.

Dotychczas barierą rozwoju Amiki były ręczne systemy planowania i raportowania, niepozwalające na analizę danych w czasie rzeczywistym i skuteczne prognozowanie. Konwersja do nowszego środowiska oraz dostęp do aplikacji biznesowych w chmurze umożliwią standaryzację procesów. System SAP S/4HANA, bazujący na inteligentnej automatyzacji, ma zostać wdrożony w Amice SA do 2027 r. Za implementację tego rozwiązania będzie odpowiadać spółka Inteco, należąca do grupy kapitałowej Amica.

Automatyzacja i informatyzacja procesów produkcyjnych są obecnie motorem sektora przemysłowo-produkcyjnego. Według badania „Smart Industry Polska 2020” do najczęściej implementowanych rozwiązań cyfrowych zaliczają się analityka danych i optymalizacja produkcji (59,5 proc.), predictive maintenance (31,4 proc.) oraz robotyzacja linii produkcyjnych (28,8 proc.).

2021-08-01
x

Kontakt z redakcją

© 2024 InfoMarket